Tvorba strategie a frekvence contentu na sociální sítě

28 Úno Tvorba strategie a frekvence contentu na sociální sítě

Vezmeme to odzadu. Než se dostaneme k ideální frekvenci (která neexistuje) příspěvků na sociální sítě, je důležité se zamyslet nad tím, jaký druh contentu chcete ukazovat. Jste brand, který tlačí na prodej, nebo chcete, aby vaše značka byla oblíbená? Od toho se odvíjí první rozhodnutí. Buď budete vytvářet content násilný, nebo content takový, který zapadne do feedu vašeho odběratele a bude ho chtít konzumovat. Takový preferuji třeba já. 

Představte si situaci, že sedíte v hospodě na pivu a někdo vám bude říkat, co máte dělat, poučovat vás, bude vám dávat pivo, které nechcete, a u toho bude hrát hudba, kterou nesnášíte. V lepším případě odejdete. To samé platí s obsahem na sociální sítě. Je třeba ho tvořit tak, aby bavil, byl zajímavý, chtěný, a ukazovat ho těm správným lidem. Je to stejné jako s dobrým pivem a správnou společností u stolu. Banální přirovnání, ale kdo se takto zamyslel, než začal tvořit zadání?

Za dobu, co mám agenturu, jsem slyšel spousty rad a pouček, ale jednu jsem si zapamatoval. Komunikujte tak, aby váš brand netlačil, ale táhnul. Nejen na sociálech. Lidé vás budou mít rádi a rádi se k vám vrátí, protože budete parťák, ne okupant a násilník.

Až si nastavíte, jakou cestou se vydáte (tajně věřím, že tou nenásilnou), je třeba se zamyslet nad tím, komu, kolik, co, proč a jak chcete ukazovat. Vznešeně si určit strategii. Tam to většinou trochu pokulhává. Pokud zadáváte práci agentuře, nechte je pracovat. Přeci jste si je vybrali, protože jim věříte, ne? Jasně, všechno je o komunikaci a společné práci, ale zkuste se oprostit od toho, že budete diktovat, kolikrát musí jít příspěvek za týden, a nenechte content vybírat všechny, kteří mají co říct, protože Facebook a Instagram mají a přesně ví, kdy zveřejnit fotku své večeře. V překladu: Ať obchod dělá obchod, ať marketér komunikuje s obchodem a content určuje dle strategie, ne nátlaku obchodu.

Když budete mít určenou strategii, je důležité si uvědomit, že organický obsah nikdo neuvidí, takže frekvenci vlastně moc řešit nemusíte. Možná tak na Instagramu (v roce 2022 by se měl zase změnit feed a příspěvky bude možné řadit dle času postnutí, ne dle algoritmu, který nikdo neznal). 

No a jsme u toho. Konečně. Ano, je důležité živit feed stránky, na všech sítích. Ale nejdůležitější je mít dobrou strategii na výkonnostní reklamu – přesně vědět, co komu kdy ukázat a v jakém sledu. Pak je ideální stav dávat klidně jeden příspěvek týdně s jasnou propagací a tvořením publika. Krásný, vypimpený post se super copy. Zde platí klasické pravidlo: Méně je někdy více. Dejte takovým příspěvkům prostor nabrat publikum a následně lidem, které váš obsah zaujme, formou shadow postů ukazujte další obsah, který bude korespondovat s tím, co dané publikum zajímá. Je to těžká a složitá cesta, ale na konci jste vítěz a lidé vás budou mít rádi. Nechte klidně hezký content běžet v reklamě déle a tvořte publika. Takový příspěvek může mít i celoroční životnost. 

Když vymyslíte správně strategii značky (prezentaci na sociálních sítích), můžete být always on. Poběží vám dlouhodobé kampaně a budete je prokládat relevantním obsahem po celý rok, případně vložíte masivnější kampaň.

Než začnete content chrlit ven, zamyslete se ještě nad tím, zda ho radši nevyrobit méně, ale kvalitnější. V dnešní době má jakýkoliv hýbací obsah výrazně vyšší čísla než statický. Vytvořte si hezký videocontent. Neplácejte grafiku přes grafiku a hlavně udržte kvalitu – média, copy i cílení.

OK