
28 Pro Marketing musí tvořit celek.
Marketing je termín, který slyšíme ze všech stran. Každá firma, se kterou spolupracujeme, chce dělat ten nejlepší marketing tak, aby byla úspěšná a vydělávala peníze. To je logické a my rádi pomůžeme najít tu nejlepší cestu, kterou se vydat.
Často je ale marketing vnímán spíše jako kouzelná formule: my máme marketingové oddělení, my děláme offline marketing, my děláme on-line marketing a utratili jsme za něj tolik a tolik peněz. Na první pohled se může zdát, že je vše v pořádku. Na ten druhý pohled se bohužel ukazují chyby plynoucí ze stereotypních návyků, nepochopení moderních trendů, zažitých partnerství v reklamních zakázkách a podobně.
Je jedno, jakým způsobem budeme marketing specifikovat, moderně nazývat, odrážet v něm aktuální trendy inbound marketingu, content marketingu a dalších moderních směrů. Důležité je, aby marketing tvořil ucelený a smysluplný soubor opatření, která podporují činnost firem a na která navazuje nabídka služeb a prodej výrobků. Moderní marketing může být funkční a efektivní pouze v případě, že firma na problematiku své propagace nahlíží komplexně a nebojí se investovat do analýz svých zákazníků a trhu, kde působí. Analýzy a jejich výsledky jsou ale pouze prvním krokem, kterým to nesmí skončit. Další kroky představují změny, které je nutné vykonat na základě zjištěných informací. Jedná se o nastavení opatření zajišťujících co nejlepší vnímání služby, produktu, ale i celé firmy jejich zákazníky. Jde o vytváření, posilování a upevňování vztahů uvnitř firmy, ale také o interakce se zákazníkem. Loajální a spokojený zákazník má vliv na spokojenost a loajalitu zaměstnanců, kteří tak zlepšují celkový obraz firmy navenek.
Marketing by měl být vždy ucelený, promyšlený a měly by na něj navazovat přímé obchodní modely. Jedním cílem je vybudování povědomí o značce a jejího dobrého jména, ale i to je potřeba jednoduše zobchodovat. Proto se vždy našich klientů ptáme, co jim konkrétní marketing přinese a jak výsledky chtějí prodat. Je hezké mít spoustu lajků na sociálních sítích, ale vydělaly peníze, nebo jaký měly efekt? Funkční marketing nemůžeme striktně rozdělovat, v nejhorším případě každou jeho část nechat vykonávat jiné oddělení nebo různé externí firmy, to z našich zkušeností většinou vede pouze k prodražení a především neefektivitě.
Chceme a spolupracujeme s klienty, kteří chtějí pracovat, umí naslouchat a mají chuť se měnit. Za funkčním marketingem vždy stojí spousta úsilí, které musí být dobře nasměrované a načasované. Důležitý je osobní přístup a originální vlastní obsah, který je náročné vytvářet, ale z dlouhodobého pohledu jako jediný funguje. Pomáháme našim klientům nejen vytvářet vlastní a originální obsah, ale také jej správně předávat jejich zákazníkům. Protože to, že se sejdou všechny správné podklady, je pouze prvním krokem k úspěchu. Důležité je hlavně jejich strategické načasování, na které navazují přímé obchodní metody, které tvoří jednotný celek. Výsledkem je ucelená a fungující kampaň, která přináší výsledky, takže vydělává peníze.